lördag 28 januari 2012

Bland den Goda Luften

FRAMME!
Doooooslut efter alla dessa timmar spenderade pa flygplan och flygplatser. Kroppen sager nej men sjalen sager GO GO GO.

Det ar fruktansvart varmt. Under de kanske tjugominuterna jag stod och vantade pa den evigt sena Bus numero 8 hann jag branna bade nos och kinder. Ser...ja inte alltfor fager ut. Gommer mig bakom ett par snitsiga glajjor och sparar solpressandet till stranderna.

Hade otrolig tur och satt bredvid en asskon kille vid namn Ariel, ombord pa flygpet fran Madrid, som jobbar som lakare har i Buenos Aires. Han hjalpte mig hela vagen fram till hostelet, ja odet ager verkligen ibland. Det tog sakert tva timmar och kladd i helsvart som jag var (bortsett fran ett vitt linne) svettades jag likt gris i en bastu. Men kom fram med liv och uppvackta svettkortlar.

Kvallens planer blir nagon danskurs tillsammans med en tysktjej som pratar battre spanska an mig. Darefter ett party party dar vi far visa vara skillz. Ber en tyst bon om att jag inte ska skamma ut mig! Det dar med takt och rytm och fotter ar inte min grej. Jag vevar mer med armarna.

I alla fall. Jag mar bra!!

Besitos!!

1 kommentar:

  1. Hej Sofia!
    En dag ska jag också åka till Buenos Aires. Det är min dröm. Så dansa, helst tango och sänd en tanke till mig. Ha det fint i värmen! Stor kram från faster.

    SvaraRadera