onsdag 11 januari 2012

Olá como vai. Bom e você.

Att det ska vara så svårt att skriva Alidbris..nej..Adilbirs..ADLIBRIS. Puh! Jag skojar inte, var eviga gång jag ska klicka mig in på denna nätbokhandel hamnar jag alltid på någon skum sida bestående av massa rosafärgade länkar som tipsar om allt från billiga charterflyg till bilförsäkringar. Det kan ta minst tre felstavningar innan jag hittar rätt. För historiken som ploppar upp är även den felaktig. 

Nåväl, hamnade slutligen dit jag ville, dvs. Kassan med en South America on a Shoestring i kundvagnen. Kommer ivrigt vänta på att den gula lilla postbilen ska stanna till vid vår brevlåda med ett fint paket i kartong, adresserad till en viss Sofia Lindgren Cortés. Inget backpacking utan en Lonely Planet bok. Det är en bibel. Det heligaste i skrift man kan bära med sig. Och den må vara tjock och klumpig. Men ack så det är värt besväret! 226 kronor- värt varenda öre. 

Boken om sydostasien jag bar med mig förra året försvann olyckligt nog i en taxi i Vietnamn, medan jag ovetandes reste runt i Australien. Men allt glömt och förlåtet! Denna bok ska jag nog dock hålla för mig själv.

Uppdatering av strykta punkter på listan:

- Boka hostel i Buenos Aires (Yay!)
- Tandbortse + tandkräm
- Lonely Planet bok

Fortsätter jag vara såhär duktig så kanske jag slipper stressa sönder den 23e.



Denna superhit runt om i Europa och förmodligen övriga delar av världen med,  kommer  förmodligen få mig att klippa sönder öronen efter min visit i Brasilien. Men just nu svänger den och får mig att längta oändligt mycket efter jordens andra halva.

ps. Ska han vara hunk? Börjar bli lite orolig Tjejerna verkar ju bli som galna. ds.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar