torsdag 26 januari 2012

Frukosten från himmelriket

Mitt hjärta slog en volt igår då jag öppnade en av luckorna här i köket. Ty vad skymtade jag bakom en påse vetemjöl...om inte RÅGMJÖL! Helt otroligt! Min frukost var räddad och min grötabstinens lugnad! Ja ja..jag vet jag vet, "Borta i sydamerika finns inget rågmjöl" (sägs med sån där gnällig härm-röst samtidigt som man vickar huvudet åt båda sidor). Men man kan väl få njuta av det medan man är i Sverige åtminstone. 

Jag är ett grötfreak. Utan tvekan. Favoritgröten är gjord på boveteflingor, åh gudars skymning så gött det kan vara! Dock duger rågmjölsgröten gott och väl. Katta hade till och med pappas hemmagjorda äppelmos i kylskåpet, vilket fick mig att jubla ännu högre. 

Nyduschad och nykokt gröt. Här passar en gammal Mc Donalds slogan in som ett smäck. 




(shit..om precis en månad fyller jag tjugoett.)

1 kommentar:

  1. oye hay muchos tipos de harina , harina tostada por ejemplo muy rica , avena gavilla ,etc etc , fueron los indios q le enseñaron a comer a los europeos jajajaja, mandaste la carta ?? te vas mañana

    SvaraRadera