tisdag 24 januari 2012

- Vad heter det när man blottar brösten? - Sola!

Hej jag mår bra.
Lite svettig. Lite trött. Lite smink under ögonen. Lite kissnödig, men annars så! 

Kommer nog kunna härda ut dessa dagar i svea rikes huvudstad relativt bra, bortsett från att jag blir gödad likt Hans och Greta. Får höra ganska mycket "...Tänk på att det här är sista gången du äter...." Och jag vill inte! Jag vill spara min magsäck för sydamerikanska göttigheter även om jag nu är hemskt förtjust i smör, skorpor....Tydligen ska det bli enchiladas (eller hur det nu stavas) Uppdatering: Det var Quesadillas.... till frukost imorgon! Ja ni läste rätt, till F R U K O S T. Ni snackar med tjejen som vanligtvis slevar i sig fil och blåbärssylt eller rågmjölsgröt med vetekli, och här ska det helt plötsligt gratineras på morgonkvisten! Åh hujeda mig! 

Lisa Miskovsky var på Umeås flygplats samtidigt som jag. Ja nu flämtar ni allt av avundsjuka och förvåning! Blev lite starstrukkkkk..not. Herregud, bruden är ju från byn på andra sidan älven.

Jag satt och glodde på en man som satt några säten bort från mig på tunnelbanan i säkert tio minuter för att komma på vilken skådis han var lik. När min hjärna slutligen kopplade trodde denne karl att jag inlett en flörtig liten lek. Vilket gjorde det ännu svårare att sitta lugn med tanke på hur pinsamt det blev. Ps. Han var lik han, House- doktorns, doktor kompis.

Morgondagensplaner:
- Sova
- Äta
- Läsa boken jag vet kommer bli den bästa jag fått njuta av på hemskt hemskt länge.





Shantaram av Gregory David Roberts.
Alltså, så som den trollbinder mig. Sänder kärlek till denna Indiska stad vid namn Bombay, jag knappt kan vänta på att besöka. Trots att jag endast läst 32 sidor av 938 vet jag, att den här boken kommer vara värd sin vikt. Utan tvivel.

ps. Pose nr 1: Mystisk Sofia
Pose nr 2: Blind entusiastisk Sofia




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar