lördag 21 januari 2012

Fan då...

Precis när man är fettaggad på resan så dyker ett mejl från Resia upp. Artigt meddelar de att Iberia, flygbolaget jag ska åka med, ställt in mitt flyg som skulle ta mig från Madrid till Buenos Aires. Men frukta inte! Jag har den fantastiska möjligheten att välja mellan två alternativ.
Det ena : Flyg den tjugotredje istället för 24e - samma tider som det flyg jag egentligen skulle ta. Åh bra, men dock, uteslutet! Den 23e är min sista arbetsdag och till råga på allt har jag redan en betald flygbiljett till sthlm Arlanda den 24e klockan 9.55.
Därmed återstår alternativ numero två... Som, bered er på fasa, innebär cirka 18 timmars väntan på Madrids internationella flyplats, whateveritsnameis.

 Anländer 10.55 på Arlanda. Därefter går mitt flyg 14.50 till Madrid. Framme på spansk mark 18.55 för att sedan uthärda nära på ett dygn innan jag slutligen får kliva ombord på planet som kommer ta mig till sydamerika klockan 12.25 den 25e.
Jävla. Helvetes. Satans. Skit. (Skit är ett sådant milt ord, varför saknar svenskan riktigt grova svordommar?!).


Det här vill jag hälsa satarna på Iberia:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar