torsdag 12 januari 2012

Dagens förtäring: Ärtsoppa, pannkaka, kladdkaka, chokladboll(e) och rotmos.

Wunderbart! Njuter av känslan av dösluthet. Dagen har varit i fullgång sedan klockan sju imorse då jag började dagens arbetspass tills, ja nu. Ligger här i min obäddade säng (nej detta är inte början på ett erotiskt upplägg) med den typiska dubbelhakan som kan ingå i att ha en bärbardator lutandes mot låret (vet inte vad som klassas som laptop, men min är nog inte en sådan med tanke på att jag måste ha sladden i för att den ska fungera), något ofärdig. Finns det någon som mår bra av att kliva upp 5.45 under veckans samtliga dagar? Mejla mig isådannafall. Skulle behöva lite tips.

Hur som helst. Jobbade tills klockan tolv och därefter steg jag på en buss, trots att jag just precis idag fått ett rosa plastkort med ett fotografi på en ung kvinna med livrädd blick och allvarlig min , som bevis på att jag lagligt kan köra bil. Men, ska man inte tänka på vår jord så säg?

Det blev en dag på stan tillsammans med min käraste Linnea. Som, trots sin ringa ålder, får mig att känna mig som en dvärg eller möjligtvis ett dagisbarn, där jag flanerar bredvid henne. Hon är lång och snygg. Snart arton. Men på någotvis har jag lyckats lura i henne att jag är gammal och vis trots att jag för det mesta bara citerar något jag hört på radion, vilket får vår vänskap att fungera. Vi hängde på ett kafé som luktade Midgård och exMidgårdselever och kulturella typer med laptops och böcker. 
Fast vi satt där mest hela dagen, lyckades jag stryka ännu fler punkter på min lista. Ja, jag tror nästan den är slutförd.

- Solkräm, faktor 20 (dock fanns endast 25. Usch. Jag behöver inte sådant starkt skydd. Jag är ju latina.)
- Objektivlock
-Säga upp abbonemang  (fast det behövde jag tydligen inte, och inte heller köpa hörlurar, eller ansöka ev. sommarjobb).

Endast fem punkter kvar. Åh prisa herren!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar