torsdag 19 januari 2012

I got life mother

Seriöst. Med risk att låta som världens Diva som ber dräktklädda assistenter i page blåsa på mina nymålade naglar, så måste jag meddela att mina sista dagar här i landet Sverige är helt fullbokade. Finns inte en minut ledig av mitt ack så viktiga liv. Jag är ledsen, men skulle någon vilja mig något nu (och det inte är brådskande i stil med att Johnny Depp ringt från sitt franska tillhål) så måste det nog tyvärr vänta tills ängarna åter är gröna - här uppe i norrland i alla fall. Jag har knappt tid att gå och pudra näsan känns det som. Förstår inte hur jag ska hinna med allt, säga adjö till bekantskaper, umgås med familjen, jobba, packa, greja, baka avskedskaka till mina arbetskompisar...allt på mindre än fyra dagar! Nu får ni inte moppsa upp er och fnysa något i stil med "Men herregud kvinna! Du har ju fyra dagar!" Men nej ni! Jag jobbar nämligen på samtliga av dessa fyra dagar. Tiden är knapp och jag svettas som om jag befann mig i klimakteriets esse. 

Få se, imorgon ska jag hinna umgås med fem personer. Alla får sin beskärda del av denna saftiga Sofia kaka. Jag ska fika, därefter käka middagsbuffé och slutligen gå på bio. Och innan dess ska jag dessutom ha jobbat i fem timmar. Frågan hur mitt hår ska hålla sig luftigt och fräscht är den stora frågan, samt om jag vid kvällens slut kommer ha mitt körkort kvar. 


Wish me luck!





Inte sett Hair? Se den. Nu. Här i ungersk tappning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar