tisdag 10 januari 2012

Två veckor kvar. Sen är jag där.

Hej eller godnatt snarare!
Det här är då min tillfälliga blogg som skall få följa med på min nervkittlande resa till det exotiska, sägenomspunna sydamerika...  medan den andra stackarn får samla damm i sin bistra ensamhet. Förhoppningsvis skall den agera språkrör, en skriftlig bro mellan min resa och dig. Jag kan nog tyvärr inte lova regelbunden uppdatering, men kommer definitvt göra mitt bästa.

Kan inte riktigt förstå det. Jag åker om två veckor. På dagen liksom. Stressen nafsar mig i nacken. Jag har så mycket kvar att uträtta innan jag sitter där på planet, utan möjligheten att ta mig tillbaka (Eller jo okej, men det låter mer dramatiskt såhär)! Min "Att göra lista" verkar växa för varje dag, medan de avklarade punkterna aldig tycks skåda dagens ljus. Mer pengar kommer spenderas, och det svider väl mest som den JvA-människa jag är (JvA= Joakim von Anka för er som ej är särskilt insatt när det kommer till Ankeborgskaraktärer). Planen är som sagt att stanna så länge mina pengar räcker, men mindre än fyra-fem månader ser jag som ett misslyckande. Därför håller jag i plånboken så hårt att knogarna vitnar.

Viktigast är väl kanske att se till att boka det där hostlet i Buenos Aires, betala telefonräkningen, lämna igen biblioteksböckerna. Men ändå prioriterar jag en tur till hm och monki imorgon. Fy Sofia. Fy!

Som sagt. Två veckor kvar. Känns som jag aldrig kommer bli klar med packningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar