torsdag 2 februari 2012

Knackig spanska, snygga argentinare och magi




Hej! Visst var det ett tag sedan jag lat mina fingrar lopa over denna dators nagot flottiga tangenter for att skicka ivag en halsning har fran Buenos Aires. Men nu ni, nu kommer en uppdatering. Datorn ar dock pa tok for langsam for att ladda upp bilder, sa ni far noja er med en charmig liten bild pa de fantastiska, unika och charmiga hus som finns i stadsdelen La Boca.

De flesta av sevardheterna har i staden ar avprickade, empanadas ar slukade, axlarna ar nagot branda och fotterna skitiga. Jag alskar den har staden. Men vad vore den utan alla dessa fantastiska manniskor jag traffat?

Hostelet har sin charm, och alltfor ofta hamnar vi alldeles for lange sittandes vid trabankarna i samlingsrummet med en kopp ol i handen. Jag har bekantats med skandinaver, europeer och sydamerikaner. Dock alltid lika sorgligt att ta farval. En kram. En kindpuss. Ett leende. Ett hejda. Och sen ar de borta.

Mina tva absoluta favoriter var tva helt underbara brasilianare som var lika galna som jag. Idag lamnade de mig och B A for en tripp soderut. Sallan man traffar manniskor som ser en som sin egen syster- jag och Fabricio blev som syskon. Nagon jag kommer sakna hemsk hemskt mycket. Lyckligtvis kommer de bada befinna sig i sina hemtrakter da jag formodligen anlander till Brasilien, sa dar ska det dansas samba och portugisiska skall talas!

For ovrigt duschade jag utomhus igar. Drunknade nastan dar vi vadade fram genom staden. Det sporegnade! Och nej nej! Inte sant dar fjuttigt regn som vi har i Sverige, det har var DAY AFTER TOMORROW regn! Vi trodde seriost att jordens undergang var kommen dar vi tvingades smaspringa (som slutade i vanligt takt)  i hela fyrtio minuter tillbaka till hostelet efter att vi klivit av pa fel hallplats. Hehe. Det var ingen vacker sofia som dyblot halkade in pa Tango backpackers igar inte.

Well well, lever och har det gott! Idag har vi legat pa taket och solat lite. Resultatet: Mjaa..solen var sa het att jag bara inte orkade ligga dar alltfor lange och vale slutligen ett par solbrillor och en sval skugga. Ikvall...ja det aterstar att se. Sallan man blir rastlos har. Tiden liksom rinner ifran mig. Oss

Puss.





3 kommentarer:

  1. Hola hermanitaa! Lax i ugnen och grease på spoti och plötsligt får jag känslan att du skrivit på din blogg. Tjoho! Jag och Martin följer din resa! Men duuu jag vill veta vad du seeeeer! Vilka sevärdheter du upplever osv,! Snälla berätta om turistandet och resandet i intressanta konversationer också!Vi döööör för att få veta (jag alltså, åhhh min backpacking själ längtar efter äventyr..). Ha det gott och hoppas du far och tittar på en fotbollsmatch i buenos aires! (hett tips sätt dig där ingen annan vill sitta för där kommer sedan musikanterna joina dig!). Stoor Kram och sköt om dig! //katta

    SvaraRadera
  2. En todo caso la lluvia es romantica ,aca hacen hoy viernes 30 grados bajo cero, acabo de llegar del trabajo ,y gracias a Dios el auto partió sin problemas, son las 21.37 y será mejor acostarse ,pues me toca todo este fin de semana ,todos preguntan por ti , y te mandan saludos hasta las viejitas jajaja , bueno hijita cuidate ,un besito

    SvaraRadera
  3. Vad mysigt! Sol, turistande, god mat och sköna människor låter ju faktiskt inte heeelt fel!(Men jag tror jag talar för alla när vi säger att vi vill ha mer bilder!)/ Nina

    SvaraRadera