lördag 25 februari 2012

Que buena onda!

Hola! ¿Como andas?

Solen ar hetare an hetast! Strax bar det av till bakgardens svalkande pool, efter att ha slukat biskviliknande godsaker fyllda med dulce de leche!

Befinner mig just nu i en liten stad vid namn Oncativo i ett hus tillhorande Flor och Danas foraldrar. Vi kom hit igar och kommer spendera helgen har. Pa sondagkvall har jag namligen en buss till Mendoza, Argentinas vinexportsstad numero uno. Familjen ar helt underbara! Hur gastvanliga och trevliga som helst! Flor och Danas foraldrar det vill saga, samt deras lillebror som ar lika gammal som jag. Fick njuta av en akta argentisk asado - ack sa som jag langtat! Och som sagt, den som vantar pa nagot gott... Ledsen pappsen men detta grillade kott slog ditt ganska rejalt! Och till det potatis med majonas- som jag borjat gilla? Alltsa majonas? Ratt som det ar borjar jag val tugga in mig ananas...

De ar alla mycket intresserade av Sverige och jag berattar sa gott jag kan. Dock har jag ingen som helst aning om hur mycket allting ar i USD men far gora grova..eh,....jag kommer inte pa det svenska ordet!! Blir dock lite smatt irriterad nar folk forvanat hojer pa ogonbrynen nar jag talar om att engelska inte alls ar vart officiellas sprak utan att vi faktiskt pratar SVENSKA i SVERIGE.

Naval, solen och polen och bikinin kallar! Som sagt. HUR FINA MANNISKOR SOM HELST! Njuter och glassar och allt daremellan! Men antar att varvindarna tar hand om Sverige nu och att ni inte alls har det sa pjakigt dar i skandinavien. Aterkommer med mer info da jag har tid!
Besitos!!

3 kommentarer:

  1. Hola hijita ,que bueno q lo estes pasando bien y comiendo los ricos asados argentinos ,te contare que yo estuve 2 veces en mendoza y fui a un lugar que se llama chacras de coria ,era muy bonito ,bueno saca muchas fotos ,cariños

    SvaraRadera
  2. Hej min dotter!
    Nu blev jag besviken men glad för din skull att du fick äta dig mätt med riktig mat,hahaha.Idag är det en speciell dag en Sofia föddes, vilken fin liten flicka det var, men nu är hon stor 21år. Ett fyrfaldigt hurra för Schoffan ,hon leve hurra hurra hurra hurra. En stor kram till dig Sofia. Hoppas att du nämnde att du fyller år idag kanske du får en tårta.
    hoppas att du fick en fin dag, Pappa.

    SvaraRadera
  3. Grattis i efterskott från mig och Frank!!

    Du börjar närma dig trettio nu...tjiohooooo

    SvaraRadera