tisdag 7 februari 2012

Omringad bland mate, (annu) snyggare uruguayaner och en hud som vagrar att sluta brannas

Buenas tardes!
En superbrand Sofia rapporterar fran Colonia del Sacramento. En fruktansvart fin stad som bara luktar av historisk romantik. Staden ar den enda i hela sydamerika. bortsett fran de i Brasilien, som ar byggd av portugiserna. Kullerstensgator, fargglada tradorrar och en sol som oblygt sander sina starkaste stralar.

Lag pa stranden idag. Forsta gangen sedan i sommras. Som jag langtat! Men, som vanligt nar Sofia blir lite val Solkat sa branner den dumdristiga flickan sig. Hela kroppen branner och inte har man nagon after sun heller. Tur ar att man blir val omhandertagen har pa hostelet! Fick precis en flakt riktad rakt emot mig och sedan ska jag smorjas in med Aloe vera och tomat? Skumt men later lockande. Kan gora vad som helst for att bli av med denna brannande smarta.

Uruguayanerna (??) har ar sa himla harliga. Har suttit uppe pa fyren och druckit mate. Alla, ALLA gar omkring med en termos fylld av hett vatten och en kopp mate. Dag som natt. I taxin. I trappen. I hissen. I hallen. Ja ni fattar. Spanskan tranas mer har eftersom de flesta i B A envtetnades med att tala engelska med mig trots att jag promt skulle ta mig fram med min fattiga spanska. Nar man stosar fram pa gatorna ses man som nagon typ av gudinna? Herregud! Det ar kul och ganska generande pa samma gang. Ar mer HEHEHE varje gang jag far en komplimang.

Naval. Nu ska jag kila ut i vad jag hoppas som den svala kvallsluften, men nagot sager mig att den inte riktigt ar sa sval. Inget kan nog hjalpa denna arma kropp!

Bilderna ar inte superredigerade. Var tvungen att fort som attan gora ngt. Well well...










2 kommentarer:

  1. här är pappa! gu va stolt jag är över dig Sofia, men det tur att man inte får reda på allt....
    Tomater är bra det har jag provat.
    Pappa

    SvaraRadera
  2. Heej fiat! Åhhhh JAG VILL TILLBAKA! Colonia är superfiiiint. Minnen kommer tillbaka. Chorripan och fotboll Göttigt!! Huvva här plumsar vi fram i snön jag hade gärna blivit bränd och använt tomater på kroppen ist för i maten. Puss och ha det. martin hälsar! /katta

    SvaraRadera