onsdag 15 februari 2012

Glad alla hjartans dag Buenos Aires ?

Har Whitney Houston dott? Ar det alla hjartans dag idag? Vad som sker i omvarlden tycks pa nagot vis undga mig, det ar lite synd samtidigt som det inte alls ar det. Vore det inte for nagon enstaka snubbe med en blomkbukett i ett fast grepp, promenerandes i denna fruktansvarda hetta, eller de sma hjartan som hostelet satt upp har och var- skulle jag nog helt glomt bort att idag ar det den komersiella karlekens dag och singlarnas dommedag. 

Kom tidigt imorse tillbaka till Buenos Aires efter en laaaaaang resa fran Uruguay. Ar helt slut och lite sjuk ocksa. Ja sjuk som i forkyld, eventuell feber- Air con i bussar ar inget som Sofia gillar inte. Slukade tva alvedon i ett naffs men de gor inte riktigt susen. 

Lamnade det varma Punta del Este tillsammans med mina chilenare vid halv tre tiden. En sorglig stund eftersom jag fann valdigt stort tycke for dessa fyra killar- samt att jag kunde varit med nio andra pers och hyrt ett hus vid uruguays ostkust alldeles vid havet pa nagot random stalle- men aja. Nu ar jag har och imorgon drar jag till Cordoba for att halsa pa tva argentinskor jag bekantades med i Malaysia forra aret! 

Med tanke pa att bussen fran Montevideo till Colonia del Sacramento lamnade Terminal Tres Cruzes klockan 02.15 igar natt och sedan baten fran Colonia halv sex pa morgonen- har jag hela dagen med min lilla feber, dackat i hostelets sang. Vill egentligen bara krypa ner under svala lakan och sova och sova och sova. Men jag ar ju i Buenos Aires. Da kan man inte bara ga och lagga sig klockan nio inte!

Naval, eftersom det ar alla hjartans dag och allt, sander jag en stor karlekshalsning till er alla! Puss och kram!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar