fredag 10 februari 2012

Nagra rader fran solen pa Uruguays ostkust

Den helkroppsliga brannan ar nu borta och kvar har en nagorlunda fin farg lagt sig over armar och ben. Magen ar dock..eh fortfarande lite skrikig pa sidorna och pa brostet...Fyyyyy faen! Inte ens en fjader skulle omarkt kunna lagga sig dar utan att jag skulle borja skrika. Lite fraknar i ansiktet och sen ar det klart.

Har for forsta gangen denna resa, som nu pagatt i tva veckor, lamnat in mina klader for att tvattas. Handduken stank av gammal hud och ingrodda bakterier. Kladerna var alla skrynkliga och med okanda flackar har och var. For att inte tala om mina monki shorts som blivit trippelt sa stora. Ska bli oerhort skont att ta pa sig nagot rent. Att faktiskt BLI ren nar man val tagit en dusch. Dock alltid lika pinsamt att lamna in sina anvandna underklader. Fa dem uppraknade framfor ogonen pa en och en ung uruguayan. Ba hehe. Japp. De dar har jag haft pa mig och du ska tvatta dem!

Hur som helst. Lite uppdatering:
Efter en kort visit i Montevideo, dit jag dock formodligen kommer atervanda, dar jag blev bekant med ett gang chilenare och en nagot enerverande amerikan samt en stillsam brasilianare, hanger jag just nu pa en av sydamerikanernas favoritstallen, Punta del Este. Men behover man en strand sa behover man en strand. Chilenarna ar helt fantastiska! Mamma, forlat mig men min spanska kommer vara graslig efter all den tid som jag umgas med dem. Tusen nya svarord ligger nu i mitt sprakforad samt ett dussin slangord! For att inte tala om  Piscolan de intruducerat mig for. Haha! 

Sverige och Schweiz ar tydligen samma land har, trots att jag jamt och standigt, val artikulerat med uppsparrade ogon nastan skriker ut SUUUEEECIA , no SUIIZAAA eller hur det nu stavas. Men helt lonlost. Far halla mig till att saga Ikea och Abba, det verkar vara det enda som fungerar.

Hoppas ni alla har det bra i kylan! 

1 kommentar:

  1. Härligt Tjoffsan!

    Hoppas att du fortsätter på samma spår, och umgås med LOCALS och inte bara andra gringos med hemmet på ryggen...

    Önskar dig en fortsatt fin resa!

    Jessica o Frank

    SvaraRadera