fredag 2 mars 2012

Sliten i Santiago

Buenas noches!
Trottaste sofia ever kallar fran ett hett Santiago.

Yepp, jag har sovit typ... atta timmar pa sammanlagt fyra dagar. Ja, det ar okej att flamta och skaka pa huvudet at denna hansynsloshet. Men det har bara blivit sa. Jag ar dod. En levenade zombie. Sa ikvall, IKVALL efter sadar sju timmars bussfard fran Mendoza och hit till Chiles huvudstad - dar jag iof fick in nagra fler timmars somn, ska jag banne mig ga och lagga mig tidigt! Pinsamt tidigt som det ses har ...klockan elva. Rena barnprogramstiden.

Igar hangde jag med mina engelska bekantskaper, hela natten. Och nar jag val anlande till mitt hostel hade nagon tagit min sang!! Sa dar stog jag i ett morkt dormroom, trott, sliten och utan nagonstans att sova. Det var allt utom roligt. Mendoza hade dessutom blivit sjukt kallt sadar bara pa en dag, gick omkring med langbrallor och kofta, sa pass var det! Och hostlets reception hade alla fonster och dorrar oppna av nagon anledning sa det var ett under att jag inte fros ihjal..Min buss klockan 8.30 var allt utom lockande, men slutligen hamnade jag ratt och har sitter jag nu pa ett schysst hostel i Santiago.

Ja, jag ska bo hos mina slaktingar och vanner med. Men det ar nagot speciellt med hostel! Sa ska stanna har tva natter. Santiago verkar for ovrigt som en nice stad och har ar det varmt som tusan att jag trodde jag skulle brannas sonder i solen.

Det var allt. Jag mar bra bortsett fran zombie-beteendet. Men nu ska vi se vilka mirakel mangen timmars somn kan gora! God natter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar