måndag 16 april 2012

Med en varkande rygg och en rosa solnedgang

I Lima. Jag gillar det. Visserligen hade jag feber och fruktansvard traningsvark efter sandboardingen forsta dagen- men lyckligtvis blev jag ompysslad dar jag lag och yrade i toppsangen pa hostelet. Fick hett te och sedan blev det att slappa i tv rummet och kika pa film. Ogillas starkt att vara sjuk under sin semester men vad gor man. Ar fortfarande nagot krasslig men mar battre. Osis att det inte gar att ladda upp bilder har heller! Sa som jag langtar efter att visa mina fina bilder fran Machu Picchu eller de fran sandboardingen jag gjorde med mina tva norska vanner som jag reste tillsammans med tills nu, Erlend och Johannes. De bada har seglat over hela atlanten, fran Norge till Karibien (!) Dock flog de tillbaka till Dominikanska republiken i forrgar och jag fick sjalv intrada Lima. Dock lamnade de mig med ett norsk ordforrad som aldrig varit battre och forstaende. De havde till och med att de knappt pratade svorsk med mig, utan ren och skar norska! Tummen upp for mig!

Ar ganska kluven over vad jag ska gora just nu. Laste precis kommentarerna och nej jag vill verkligen inte stressa igenom resan men att inte ha nagon ide vart man ska ta vagen har nast ar lite skum.

Lite lustiga saker jag fatt hora:

1. Jag liknar Jennifer Aniston (?) "Har du fatt hora att du liknar Jennifer Aniston?" -har fler och fler personer fragat mig. Forstar inte riktigt. Men antar att det ar en komplimang.

2. Jag pratar spanska som om jag kommer fran Kuba. Det ar inte en komplimang men antar att det ar battre an att prata Gringo-spanska.

Det var allt. Lite kort och gott. 
Chau!

1 kommentar:

  1. Åh Sofia. Machu picchu. en mäktig plats minsann. sandboarding!! De ville vi också prova men hann aldrig med! Själv är vi hemkomna från New York. Vilken stad!! Fattade aldrig riktigt att vi var där då vi vandrade kring skyskrapor, kostymnissar, lattemuggar och människor från alla världens hörn. Då och då tittade man upp då solen gick i moln och insåg att man passerade ännu en skyskrapa vilket förklarade solens försvinnande. Har bl.a sett fantomen på operan, sett manhattan från empire state building, fikat i central park, vandrat runt i time square under kvällen och shoppat loss på loppmarknader i brooklyn! Donuts varje morgon, pannkakor med belgisk choklad och jordgubbssmör, bagels med alla möjliga pålägg...och godaste hamburgaren på red rooster i harlem där vi njöt av live soul musik. Åhhhh New York, New York!! Nu ska här pluggas. Hoppas du skickade in din ansökan till högskola/uni. för häromdagen var sista dagen.

    Kraaam!! //Katta

    SvaraRadera