onsdag 27 juni 2012

Det ar sjuttiograder varmt och sa skall ett nytt hem invigas

Hola!

Allt bra med mig, och med dig?
Lite besviken pa vadret, det har regnat och varit kallt. Sadar som det brukar vara i Sverige vid den har tiden. Tjocktrojorna fran Bolivia har definitivt kommit till anvandning under natterna, men under dagen har jag envist anvant mina shorts och flipflop. 70 grader har. Ja later helt sjukt inte sant! Farenheit, feet, miles och pounds har inte riktigt (las: inte alls) satt sig tillratta i hjarnkontoret. Nagra andra saker jag uppmarksammat har i Oregon:


  • Man far kora mot rott sa lange det inte kommer andra bilar
  • Bilen anvands flitigt. 3 minuters bilfard ar extremt vanligt (for att inte tala om de gigantiska jeepar som vissa manniskor envetnas att kora trots att de bor mitt i stan)
  • ALLA har verkligen vapen. Lite pickadoller har och lite bang bang dar skadar val ingen?
  • Majoriteten av manligt kon bar keps
  • Folk vet faktiskt vad och pa ett ungefar vart Sverige ar och ligger (Vilket formodligen kan forklaras med att flertal har svensk bakgrund)
Vi borjar sadar.

Bortsett fran mina betraktelser har det inte hant sarskillt mycket. Vi har sett pa film medan regnet smattrat mot rutan. Lagat cherrypie fran Austins pappas egna korsbarstrad (eller ar det bigarraer?). Kilat till Ashland och kastat frisbee i parken. Till en borjan var jag nagot nervos, frisbee ar ju typ sporternas sport har efter basket, american football och baseboll, men jag ar ganska duktig. Fangar med en hand och springer fort som attan. Det ar skoj. Badat lite i poolen. Igar introducerades jag for ett spa har, alltsa natruliga simbassanger, ena med varmvatten och den andra med friskt. Samt bastu och angbastu. Det spelades didgeridoo i angbastun av Austin och hans van Cy (egentligen vet jag inte hur hans namn stavas) och hippiesarna sjong i morka stammor. Jag gillade det. Nar vi lamnade stallet dar jag simmat langder under en stjarnklar himmel var klockan nastan tolv och renare har jag inte kannt mig pa lange. 

Godaste nyheter! Sa var vart blivande hem hittat och Audie skall kopa denna skonhet till Motorhome idag, eftermiddag. Hipp hipp hurra och skal! Det ar ett stort fordon, med kok, badrum och hela faderullan. Imorgon blir vi ett gang som drar till kusten. Forsta bilresan i staterna skall invigas!

Nej nu maste jag kila ut i solen. Har blivit blek pa sistone. Ingen Ecuador-hy har inte. Snyft,




Jepp. Vi var pa storsta rednex-affaren nagonsin. Massor med haftiga vapen att skjuta algar eller manniskor med. ASBALLT!!!! (Ironi)


Idag gjorde Audie pannkakor at mig. Amerikanska pannkakor, inte vara klassiker inte. Jovisst, chocolate chip, blabar, havregryn, jordgubbar, hallon och bananer for all del, men jag gillar mina egna med vispgradde och hallonsylt mest. Fast det far vi inte saga till dessa amerikaner...shhh!

3 kommentarer:

  1. Fy! Hoppas du INTE tar bilen för en 3 minuters bilfärd.... Fina pannkakor han gjort! Ni verkar ha det härligt tillsammans även hemma hos honom (BRA VAL!). Här hemma får jag varje dag lyssna på världens alla språk och vill så gärna fara ut och resa igen! Men men...en liten resa; åker hem till norrland ikväll^^Ha det gott och var försiktig på vägarna och tänk på att köra miljövänligt och sprida det ordet i USA! //kram katta

    SvaraRadera
  2. Hola ratona!

    Vad roligt att läsa dina äventyr. Du är verkligen på drift...
    Vissa inlägg har varit toppen, vissa inlägg får du nog tänka dig för... Har tyvärr inte hunnit följa dig hela tiden,men nu när vi är uppe i Spöland, har jag mer tid, då de andra kan gosa och leka med Frank! Han älskade sin fina kofta, och har på sig den just nu!

    Tack!!!

    Imorgon fyller jag 35 år, så ikväll ska vi ut och käka med kusinerna och Jill, och imorgon kommer pia, jill, terese och alla ungar, farmor o farfar osv, på fika. Jag känner mig så glad.

    Är du käääääääääääär eller bara förvirrad? Är du glad eller bara galen? Jag vill veta allt!

    Väntar fortfarande på det utlovade vykortet...men när du hinner så skicka mig ett mejl, så att jag får den oscensurerade reseversionen!

    Massa kramar och kärlek från mig och Frank!

    SvaraRadera
  3. te extrañamos !! pasalo bien y sigue contando tus aventuras,besitos

    SvaraRadera