måndag 14 maj 2012

Grattis Mammor denna majdag!

Hej alla underbara mammor! Varmast Hej till min fina Mamma och min syster Jessica - battre modrar gar inte att finna. Tanker pa er! Cariños!!

Rushade igenom halva Peru for att komma hit till Lima. Ja, folk har sparrat upp ogonen och rynkat skeptiskt pa ogonbrynen nar jag berattat att jag skulle ta mig ner till Peru igen, fran Ecuador- istallet for att fortsatta upp mot Colombia och Venezuela. Och aven om karibiens turkosa vatten lockade hade jag redan langt innan salt min sjal till Bolivia. Sa, jag fick mina tva veckors sol och bad i Montañita - dar jag fastnade. Att lata sig i en hangmatta och sitta pa stranden varje eftermiddag for att se en skar sol sjunka ner i havet fran en violett himmel var precis vad jag behovde. Saknar fina Jonna- skonaste svenskan pa den har sidan av jordklotet, och schyssta men dock nagot galna Miguel fran dive shopen. Men nu styr vi kosan mot de Bolivianska bergen, kylan och varma trojor (som jag dock inte ager annu).

Jag och Austin tog en buss fran Montañita vidare till Mancora i Peru, en resa pa cirka 10 timmar. Vi anlande klockan halv fem pa morgonen, satt utanfor polisstationen for att vanta in solen och gaspade och kliade oss i vara somtrotta ogon. Forhoppningsfulla och nagot naiva tog vi en tuk tuk ut i ingenstans for att prova lyckan att lifta. Lastbil efter lastbil passerade utan att nagon ville plocka upp tva trotta backpackers med smutsiga fotter. Vi stod i den stekheta peruanska solen som gjorde mig nagot svimfardig i flera timmar tills vi slutligen gav upp. Sa kopte vi en biljett hit, ytterligare en langresa men denna gang pa over 20 timmar. Gissa om vi var trotta efter att ha spenderat tva natters "somn" pa obekvama bussaten?

Imorgon drar vi vidare soderut. Vi har bekantats med en fransman har pa hostelet som har en ascool van! Det blir roadtrip och det kommer bli grymt.

Tydligen masta jag skynda mig, mitt amerikanska resesallskap ar otalig pa att ata nagra himmelska smorgasar med avocado, tomater, queso crema och skinka pa en baguette. 
KRAM OCH ADJO!

Bilder fran Miraflores har i Lima, typ lyxigaste delen av stan. Mini USA med andra ord.






2 kommentarer:

  1. Heej fiat!

    Du är så brun och SNYGG! Fina bilder på vackra platser. Här lyssnas det till queen of soul. Ska på personalfest ikväll så har klätt mig i klänning kvällen till ära^^Skriver just nu en b-uppsats och fastnar hela tiden. Inte kul men om 1 månad har jag sooooommarlooooov! Kraam saknar dig! //Katta

    SvaraRadera
  2. Hej Sofia än en gång vilken resa, hoppas du bevarar den är färgen tills du kommer hem. Kl är 7.00 på morgonen ska strax ut med Hiro för att sedan fixa med KO-släppet. Kram Pappa

    SvaraRadera