måndag 27 augusti 2012

Tillbaka där allting började

Jag antar att ett avslut på sydamerika - USA - resan måste fullbordas. Hur jag även här tar avsked till det vackraste jag fått upplevt under mitt liv. Oj vilka tunga ord tänker du, men sådant säger man bara när man är säker. Jag är säker.

Sydamerika var ren kärlek. äventyr. och lycka. USA var skönhet. lärdom. och längtan.

Nu sitter jag i en lägenhet på söder. Stockholm, må vara mitt nya hem. Men livet med en ryggsäck på axlarna är jag.

Den tredje september blir det genusvetenskap för hela slanten. Och nog kan jag hålla mig här ett tag. Kunskap och hjärngympa är väl nyttigt. Så stannar jag väl.

Vi syns på denna blogg då det bär av till Hawaii/Indien/Centralamerika - förhoppningsvis tidigare än jag vågar hoppas.

slängkyssar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar